Καταρρίπτοντας το μύθο γύρω από τη γήρανση των ελαστικών
Ένα προϊόν με πολύ πλούσιο τεχνικό υπόβαθρο, απλό στην όψη μα περίπλοκο ως προς τα συστατικά του. Ένα προϊόν που πρέπει να είναι ανθεκτικό σε ακραίες συνθηκες, ενώ σας μεταφέρει με ασφάλεια στο δρόμο. Ένα προϊόν που χρειάζεται τη φροντίδα σας για να διατηρήσει την απόδοσή του. Ένα προϊόν, που όπως όλα, έχει μια συγκεκριμένη διάρκεια ζωής. Όσο μεγαλύτερη είναι, τόσο το καλύτερο για εσάς. Αυτή η διάρκεια ζωής είναι το αποτέλεσμα πολλών παραγόντων. Εκτός από τα βασικά χαρακτηριστικά του προϊόντος, οι συνθήκες χρήσης, η ταχύτητα, το φορτίο και οι κλιματολογικές συνθήκες μπορούν να την επηρεάσουν. Το ίδιο ισχύει και για το επίπεδο πίεσης ελαστικού κατά την τοποθέτησή του στο όχημα και για τις συνθήκες αποθήκευσης στις εγκαταστάσεις των εμπόρων . Συνοπτικά, οι συνθήκες χρήσης και συντήρησης έχουν πολύ μεγάλη επιρροή στη γήρανση των ελαστικών.
Τι συμβαίνει, λοιπόν, με το DOT τα τρία αυτά μαγικά γράμματα; Πίσω από αυτά κρύβεται το
Department Οf Transport, που στα αγγλικά σημαίνει Υπουργείο Μεταφορών. Ένα κυβερνητικό τμήμα των Η.Π.Α. που ζήτησε αυτή τη σήμανση σε κάθε ελαστικό που πωλείται στη Βόρεια Αμερική για τη διευκόλυνση του ποιοτικού ελέγχου των προϊόντων με τη χρήση κωδικών που ταυτοποιούν τον ακριβή χρόνο παραγωγής. Ωστόσο, τα τρία αυτά γράμματα, ή πιο σωστά οι αριθμοί μετά από αυτά, έγιναν ένα εργαλείο για τη δημιουργία παρανοήσεων γύρω από τη γήρανση των ελαστικών. Η ημερομηνία παραγωγής από μόνη της δεν προσδιορίζει την ηλικία των ελαστικών.
Αν ένα ελαστικό παράγεται και παραδίδεται σε μια αποθήκη, όπου φυλάσσεται καταλλήλως, χωρίς να εκτίθεται, ενδεικτικά, στο φως του ήλιου ή σε υδρογονάνθρακες, και περάσει, για παράδειγμα, ένα χρόνο περιμένοντας να αγοραστεί από έναν οδηγό, η γήρανσή του είναι ακριβώς η ίδια σαν να είχε χρησιμοποιηθεί για τρεις εβδομάδες σε ένα αυτοκίνητο που μετακινούνταν. Επομένως ο χρόνος αποθήκευσης δεν μπορεί να συγκριθεί με τον χρόνο χρήσης του προϊόντος.
Ο Όμιλος Michelin εφαρμόζει αυστηρά πρότυπα και πρακτικές στον κύκλο παραγωγής και αποθήκευσης των ελαστικών (οδηγίες από τον ETRTO1), ώστε να εξασφαλίζει το ίδιο επίπεδο απόδοσης και εγγύησης για τα προϊόντα που παρέχει, ανεξάρτητα από την ημερομηνία παραγωγής.
Με την προυποθεση ότι ισχύουν όλα τα παραπανω , πότε πρέπει να αλλάζετε οπωσδήποτε το σετ των ελαστικών σας;
Η συμβουλή της Michelin, είναι δέκα χρόνια ακόμα και αν τα ελαστικά σας δεν έχουν φτάσει το όριο φθοράς. Δέκα χρόνια είναι η πραγματική διάρκεια ζωής των ελαστικών, ενώ μετά από πέντε χρόνια πρέπει να πραγματοποιείτε τακτικό έλεγχο στα ελαστικά σας. Σε κάθε περίπτωση, οι πιέσεις των ελαστικών πρέπει να ελέγχονται κάθε μήνα, γι' αυτό πρέπει να θυμάστε να φροντίζετε αυτά τα απλά, μαύρα αντικείμενα, επειδή βασίζεστε σε αυτά για τη μετακίνησή σας.
1 ETRTO = Ευρωπαϊκός Τεχνικός Οργανισμός του Ελαστικού και της Ζάντας
2 Πόσο έχει «γεράσει»ένα ελαστικό
Πηγή: Michelin